Haber

Hatay Depremzedeleri Derneği Kurucusu Deveci: “Aradan 7 ay geçmesine rağmen Milli Eğitim Bakanlığı uygun okul ortamını sağlayamadı.

HatayDepremzedeler Derneği çalışmaları yarın yeni eğitim-öğretim yılında başlayacak. Hatay Eğitim sorunlarına ilişkin açıklamalarda bulundu. Hatay Deprem Mağdurları Derneği Kurucusu Ekrem Deveci, ” Deprem Bu nedenle birçok okul yıkıldı, hasar gördü ve eğitim veremez hale geldi. Eylül ayında başlayan tadilat nedeniyle yıkılmayan ve hafif hasar gören ve nisan ayında açılan okullara giremiyoruz. Orta derecede hasar gören bazı okulların akıbeti hala belirsiz, bu binaların yıkılıp yıkılmayacağı ya da güçlendirilip güçlendirilmeyeceği belli değil, muhataplar bile bu sorulara cevap veremiyor. Aradan 7 ay geçmesine rağmen Milli Eğitim Bakanlığı bu binaların analizini geliştiremedi ve uygun okul ortamını sağlayamadı. Okulun yıkılmasına karar verildiğinde çocuklarımızı toz, asbest, moloz içinde, güçlendirme kararı verildiğinde şantiyeye nasıl göndereceğiz? “Bu sorunlar yaşanırken bazı sağlıklı okulların eğitime hazırlanması gerekiyor ama bu binalar başka kamu kurumları tarafından kullanıldığı için ne yazık ki eğitim verilemiyor” dedi.

Hatay Depremzedeleri Derneği Girişimi, yarın eğitim-öğretim yılının başlaması nedeniyle Hatay’da yaşanan eğitim sorunlarına ilişkin basın açıklaması yaptı. Derneğin kurucularından Ekrem Deveci şunları söyledi:

“HATAY’IN İMARINDA HERKESİN HATAY DEPREM DERNEĞİ’NE GÜÇ KATMASINA İHTİYACIMIZ VAR”

“13 medeniyete ev sahipliği yapmış, binlerce yıllık kadim bir geleneğe sahip güzel ülkemizi yeniden inşa etmek ve geleceğimize sahip çıkmak için inatla sesimizi birleştiriyoruz. Artık Hatay için bir derneğimiz var. Hatay caddesini yeniden inşa etmek için yola çıkıyoruz. Sokak mahalle, mahalle mahalle, mahalle mahalle.” . Buradayız ve gitmiyoruz. Geçmişten günümüze defalarca yıkılıp yeniden inşa edilen inatçı bir şehrin asi çocuklarının sesleri ülkenin sokaklarında dolaşmaya devam edecek. Hatay halkı olarak bir doğal afetin ilk anından bugüne nasıl büyük bir afete dönüştüğünü gördük, görüyor, yaşıyor ve hissediyoruz. Birçok sorun yaşarken kulaklarımızdadır. Aynı soru ortaya çıkıyor: Güzel ülkemizi yeniden inşa edebilmek için bundan sonra ne yapmalıyız? Zaman hepimize karşı. Çocuklarımızın, kendimizin ve şehrimizin geleceğini korumak için bir aradayız. Birbirimize derman olmayı, birbirimizin yaralarını iyileştirmeyi deneyimlediğimiz ilk günden bu yana, bu şehrin umuduna dair dilimiz; Düşmediğimiz üç kelime bize hayatı yeniden hayal etme inancını verdi; Hatay’ı yeniden inşa edelim. Hatay’ın yeniden inşasında Hatay Deprem Mağdurları Derneği’ni güçlendirmek için herkese ihtiyacımız var.

“ÖĞRENCİLER, ÖĞRETMENLER VE VELİLER ÇOK TEHLİKELİDİR”

Depremin üzerinden 7 ay geçti. Maalesef birçok alanda olduğu gibi eğitimde de sorunlar artıyor. Öğrenciler, öğretmenler ve veliler olarak çok tedirginiz. Derneğimizin kuruluşu sırasında yaptığımız mahalle toplantılarında en sık yaşadığımız sorunlardan biri eğitimdi. Pandemi sürecinden bu yana eğitimde yaşanan sorunlar çocuklarımızın geleceği konusunda endişe duymamıza neden oluyor. Depremzedeler derneği olarak böylesine büyük bir sorun alanına ilişkin kurduğumuz eğitim komitesinin açıklamasını basın ve kamuoyuyla paylaşıyoruz. Mahalle toplantılarımızda insanların eğitimle ilgili yaşadığı sorunları sıraladığımızda sayfalarca sorunla karşılaşıyoruz. Bu sorunlar yumağının en çarpıcı ve acil konularını konuşacağız.

“7 AYA SAYGI VERİN, MEB BU BİNALARA ÇÖZÜM GELİŞTİREMEZ VE UYGUN OKUL ORTAMINI SAĞLAYAMAZ”

Deprem Bu nedenle birçok okul yıkıldı, hasar gördü ve eğitim veremez hale geldi. Eylül ayında başlayan tadilat nedeniyle yıkılmayan ve hafif hasar gören ve nisan ayında açılan okullara giremiyoruz. Orta derecede hasar gören bazı okulların akıbeti hala belirsiz, bu binaların yıkılıp yıkılmayacağı ya da güçlendirilip güçlendirilmeyeceği belli değil, muhataplar bile bu sorulara cevap veremiyor. Aradan 7 ay geçmesine rağmen Milli Eğitim Bakanlığı bu binaların analizini geliştiremedi ve uygun okul ortamını sağlayamadı. Okulun yıkılmasına karar verildiğinde çocuklarımızı toz, asbest, moloz içinde, güçlendirme kararı verildiğinde şantiyeye nasıl göndereceğiz? Bu sorunlar yaşanırken bazı sağlıklı okulların eğitime hazırlanması gerekiyor ancak bu binaların başka kamu kurumları tarafından kullanılması nedeniyle maalesef eğitim mümkün olamayacak.

“BÜTÜN ÖĞRENCİLER ÜCRETSİZ OLMALI”

Yıkılan okullar daha az hasarlı okullarla eşleştirildi. Bu nedenle öğrenciler resepsiyon alanı dışındaki okullarda okumak zorunda kalacaklar. Bu durum aynı zamanda yeni okullara ulaşmada da yeni bir sorun yaratacaktır. Kentimizde ulaşım hâlâ büyük bir sorun. Minibüs, dolmuş gibi toplu taşıma araçlarının olmayışı çocukların mahallede okula gitmesini zorlaştırıyor. Deprem sonrası değişen yerleşim birimleriyle birlikte minibüs ve minibüs hatlarının yeniden revize edilmesi gerekiyor. Deprem bölgesindeki ekonomik koşullar ve işsizlik göz önüne alındığında servis kiralamak ciddi bir yük taşıyor. Bu nedenlerden dolayı ayrım yapılmaksızın tüm öğrencilerin ücretsiz taşınması gerekmektedir.

“YIKILAN OKULLAR 2. DÖNEME KADAR YENİDEN İNŞA EDİLMELİ VE ÖĞRENCİLER ESKİ OKULLARINA DÖNMELİ”

Birçok okulda ikili eğitim gerekli olacaktır. Kış şartları göz önüne alındığında öğrenciler ya akşam saatlerinde okula gidecek ya da akşam saatlerinde okuldan döneceklerdir. Deprem bölgesindeki yıkımlar birçok alanın ıssız kalması nedeniyle güvenlik sorunlarına yol açacaktır. Çocukların bu süreçte güvenlik açısından sıkıntı yaşamaması için gerekli tüm önlemler alınmalıdır. Yıkılan okullar 2. döneme kadar yeniden yapılmalı ve öğrenciler eski okullarına dönmelidir. Bu bağlamda çocuklarımızın depremde güvenli bir okul ortamında eğitim sürecine girebilmeleri için yıkılan okulların yeniden inşa edilmesi, orta hasarlı okullara yönelik belirsizliğin hızla ortadan kaldırılması ve tüm okulların bir an önce eğitime hazır hale getirilmesi gerekmektedir. -geçirmez binalar. Ayrıca eğitime başlanacak okulların binası, konumu vb. analizler yapılmalı ve inançsız okullar için farklı formüller geliştirilmelidir.

“BÜTÜN ÖĞRENCİLERE ÜCRETSİZ YEMEK DAĞITILMASI ÖNEMLİ BİR DURUM OLUŞTURUYOR”

Evleri ve işyerleri yıkılan ya da barınma ortamı uygun olmayan ailelerin ekonomik kriz içerisinde ayakta kalmaya çalıştığı bir dönemden geçerken, tüm öğrencilere bir öğün bedava yemek dağıtılması zorunluluğu ortaya çıkıyor. ayrımcılık yapmadan. Şehrimizde önceden alınmayan önlemler nedeniyle yaşadığımız sıkıntılardan ders çıkarmak, okullarda olası depremlerde güvenli toplanma alanlarını belirlemek ve çocukları bu konuda bilimsel öğretiler ışığında bilgilendirmek gerekiyor. Depremin etkisiyle çocuklar, yetişkinler, ebeveynler, öğretmenler ve toplum olarak hepimiz ağır manevi yıkım yaşadık. Bu konuda bugüne kadar ne öğrencilere ne de öğretmenlere yeterli ve gerekli psikososyal desteğin sağlandığını söyleyemeyiz. Bu konunun bir an önce bilimsel yöntemlerle çözülmesi gerekiyor.

“YALNIZ DEPREM BÖLGELERİ VE VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE DEĞİL TÜM ÜNİVERSİTELERDE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE EK KONTENJAN HAKLARI VERİLMELİDİR”

Bölgedeki koşullar, doğası gereği eşitsiz bir rekabet olan sınavlarda depremden etkilenen öğrenciler için daha zor bir ortam yaratıyor. Öğrencilerin bu dezavantajlı durumlarının etkisini azaltmak amacıyla; Uzun yıllar depremden etkilenen liselere geçiş sürecindeki öğrencilere ek kontenjanlar açılmalıdır. Sadece deprem bölgelerinde ve vakıf üniversitelerinde değil, tüm üniversitelerde üniversite öğrencilerine ek kontenjan hakkı tanınmalıdır. Öğrencilere kırtasiye ve kitap yardımı yapılmalı (lise ve üniversiteye hazırlık dahil). Eğitimin bir diğer ayağı da öğretmenlerdir. Öğretmenlerin asıl sorunu ve gündemi beyaz önlük değil, ulaşım, barınma ve sağlıklı ve güvenli bir ortamda eğitime devam etmektir. Dolayısıyla öğretmenlerin bu süreçte ücretsiz taşınması gerekiyor. Evi yıkılan/ağır hasar gören veya ilimize dışarıdan gelen öğretmenlerin barınma ve ulaşım sorunları hızla çözülmeli, öğretmenlerin sağlıklı bir ortamda yaşamaları ve barınmaları sağlanmalıdır. Deprem nedeniyle birçok öğretmen nakil talebinde bulunmak zorunda kaldı. Son olarak dün 4 il ve 2 ilçede görev yapan öğretmenler randevu isteyerek diğer illere gitti. Bu atamaların deprem bölgesindeki eğitimi etkilememesi için ihtiyaçlar dikkate alınarak acil öğretmen atamalarının yapılması gerekmektedir.

“BÖLGEDE EĞİTİM ÜCRETLİ ÖĞRETMENLERLE DEĞİL, UYGUN ÖĞRETMENLERLE DEVAM ETMELİ”

Yetkilileri uyarıyoruz: Bölgede eğitim, fiyatlandırılan öğretmenlerle değil, atanan öğretmenlerle devam etmelidir. Bu bağlamda öğretmenlerin ek ders karşılığında değil, takımlarda görevlendirilmesi esas olmalıdır. Tüm bu sıkıntıları daha görünür kılmak ve taleplerimizi haykırmak için kolları sıvadık. Bu bağlamda mahalle mahalle taleplerimizi haykıracağımız bir gayret programıyla yolumuza devam ediyoruz. Biz Hatay halkı olarak Hatay’ın yeniden imarı için büyük bir ağ oluşturuyoruz. Kırılsak da, dökülsek de heyecanlı ve umutluyuz. Ülkemizi ve geleceğimizi yeniden inşa etmenin yollarını kendi ellerimizle bulmalıyız. Bu nedenle Hatay’ın yeniden inşasında bu birlikteliği güçlendirmenize ihtiyacımız var.”

Kaynak: ANKA / Günümüz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort