Haber

Dünya gazetesinin yeni sahibi Umut Güner anlattı! Hedef 5 milyon okuyucu

Umut Güner, Türkiye’nin ilk ekonomi gazetesinin yeni franchise sahibi oldu.

Başta Beşiktaş taraftarı olmak üzere Türk sporseverlerin yakından tanıdığı bir isim olan Güner, Pepe, Abuobakar ve Adriano gibi ünlü yıldızların Beşiktaş camiasına kazandırılmasında rol oynadı.

Yeni girişimiyle adından söz ettiren Güner, hedefini ilk kez Dünya gazetesinde açıkladı.

Hedeflerini anlattı

Odatv’ye konuşan Umut Güner, medya bölümüne neden girdiğini ve yeni dönemde ekonomi basınında nasıl bir teknolojik değişim ve dönüşüm gerçekleştireceğini anlattı.

Umut Güner, açıklamasında gazetenin çizgisinin değişmeyeceğini vurguladı.

Yapay zeka tabanlı dijital içerik yayınlama

Asıl amaçlarının yapay zeka destekli dijital içerik yayınlamak olduğunu anlatan Umut Güner, Dünya gazetesiyle çok potansiyel ve gelecek vaat eden yeni bir alana adım attıklarını belirterek şöyle konuştu: “Medya sektöründe geleceğe yönelik çok önemli hedeflerimiz ve tabii ki iyi şekillendirilmiş planlarımız var.”dedi.

“Asıl hedefim dijital alanda büyümek”

Umut Güner medya sektörüne girişini şu sözlerle dile getirdi:

Daha önce herhangi bir medya faaliyetinde bulunmamıştım. Üretilen tüm polemiklerden uzak, geçmişte yaşananlardan etkilenmeden, planlarımızı uygulamaya ve hedeflerimize ulaşmaya çalışacağız. Gazetenin basılı ve e-gazete olarak yayın hayatına devam etmenin yanı sıra dijital alanda da büyümek temel hedefimdir.

“İddiası, planı, fikri olan herkese kapımız her zaman açık olacaktır.”

İletişim çağının yeni kanallarının yatırımcı ve iş adamı olarak büyük potansiyele sahip olduğunu belirten Umut Güner, dijital içerik yayıncılığı alanında nasıl bir büyüme yakalamak istediğini de anlattı.

Umut Güner, çalışmaları ile ilgili şunları kaydetti:

Dünya gazetesiyle potansiyeli ve geleceği büyük olan yeni bir alana adım attık. Medya sektöründe geleceğe yönelik çok önemli hedeflerimiz ve tabii ki iyi kurgulanmış planlarımız var. Ana hedefimiz gelecek yüzyılın iletişimidir. Bizce, akıllı cihazlar aracılığıyla ulaşılabilecek hedef kitlenin büyüklüğü ve bu hedef kitle ile bağlantı kurmanın maliyeti, yakın gelecekte bugüne kıyasla kıyaslanamayacak kadar büyük olacaktır. Sosyal medya ile kendi kanallarını oluşturan ve kendi içeriklerini üreten insanlar, yapay zeka ile bağlantının bugün varsayılması bile mümkün olmayan sınırlarını zorlayacak. Dunya.com tam o anda orada olacak. Dijital yayıncılıkta trendleri belirleyecek bir vizyona sahibiz. Bu kapsamda dunya.com’a gerekli yatırımı yapacağız. Tezi, planı, fikri olan insanlara kapımız her zaman açık olacaktır. Türkiye’ye ve Türk halkının dinamizmine inancımız tamdır. Bu yüzden bugün bu noktadayız.

“İş dünyasının sesi olmaya devam edeceğiz”

Umut Güner, özellikle bizim gibi gazeteler için genel tablodaki yerinin hala çok önemli olduğunu ancak önceliğin dijital olduğunu yineleyerek şöyle devam etti:

Çünkü reklam kaynaklarının çoğu dijitale yönlendiriliyor. Bu vesileyle dijital tarafı güçlendirmeye yönelik strateji planımızı hazırladık. Ekonomi ve finans alanında en çok ziyaret edilen, elde tutma oranı en yüksek site olma yolunda hızlı ama emin adımlarla ilerleyecek, sosyal medya platformlarımızla iş dünyasının sesi olmaya devam edeceğiz. ‘dunya.com’ tarafında daha özel içerik ve daha fazla analiz sunabilmek için dijital kadroyu genişletip konumlandıracağımız bilgi mühendisleri ile bilgi tabanlarını planlayıp oluşturacağız ve veri analizlerini en gerçekçi şekilde yaparak veri analizlerini geliştireceğiz. yol.

Hedef 5 milyon okuyucu

Umut Güner, öncelikleri arasında uluslararası standartlara uygun, bireyselleşmeye olanak tanıyan taşınabilir bir uygulama oluşturacaklarını belirtti. “Yatırım olarak başladığımız ‘dunya.com’ uygulamasıyla yükselen bir trend olan mobil erişimi hızlandıracak, kullanıcılarla dünya arasında daha güçlü bir ilişki kuracağız. Sistemimize 500 bin uygulama kullanıcısı ekleyeceğiz. kısa vadede 1 milyon, orta vadede 1 milyon, uzun vadede ise 5 milyon.” dahil edeceğizsöz konusu.

“Tıklama avcılığı yapmayacağız”

Bu çalışmanın geri dönüşünün daha fazla trafik, daha fazla izlenme, sitede daha fazla vakit geçirilmesi ve en önemlisi daha fazla reklam alanı ve dolayısıyla daha fazla gelir getireceğini vurgulayan Umut Güner, şöyle konuştu:

Türkiye’nin ilk ve en saygın ekonomi ve siyaset gazetesinin imtiyaz sahibi olarak, dünyanın marka güvenilirliğinden ödün vermeden, tıklama avcılığına başvurmadan dijital medyaya yatırımlarımı sürdürmeye azami özen göstereceğim. ‘Dünya yazdıysa doğrudur’ sloganına bir yenisini daha ekleyeceğim. ‘Dünyanın haberi herkesten’ ‘Dünyada ilk’ söylemini yapacağımız yatırımlarla hayata geçireceğiz. Yatırımlarımızı başta YouTube ve podcast yayınları olmak üzere sosyal medya platformlarına odaklayacaktık. Kısa vadede bu platformlarda büyük bir atılım gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

“Dünya aynı yayın çizgisiyle devam edecek”

Umut Güner, Dünya gazetesinin sade, tarafsız ve kaliteli duruşuyla ekonomi haberciliğinin ekolü haline geldiğini, bugüne kadar gösterdiği yayıncılık anlayışıyla tüm Türkiye’nin ve iş dünyasının takdirini kazandığını belirterek, makalesini tamamladı. ifadeleri şu şekilde:

Nezih Demirkent adıyla özdeşleşen, ekonomi yayıncılığının bugün hâlâ faaliyet gösteren pek çok büyük ismini bünyesinde barındıran bir okul olarak böyle bir markanın ayrıcalıklı sahibi olmaktan gurur duyuyorum. Markayı çizgisini bozmadan bir üst seviyeye taşıyacağımızı söylemek isterim. Bu gazetenin sadece geleceği değil, geçmişi de bizim için değerlidir. Okurlarıyla arasında çok güçlü bir bağ var. Okuyucuları Dünya’yı özümsemiş ve Dünya iş dünyasına yol gösterici olma görevini yıllardır başarıyla sürdürmektedir. Dünya, alıştığınız ve bildiğiniz çizgide, yetkin ve kararlı insanların elinde yayın hayatına devam edecek.

sarizhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu